Vår berättelse
Hur började vi och vad var historien och historien om vår e-butik Cool-mania? Här ska vi försöka berätta hur det hela har börjat från 2010 till nutid :) Så luta dig tillbaka och läs stigen vi har färdats och stigen vi fortfarande går. Vi skulle inte vara där vi är nu utan ditt stöd.
Det här är USA i början av vår resa :)
Det var ÅR 2010...
I år var för vårt team året då Cool-manias webbplats etablerades. Vi började i ett blygsamt, litet utrymme med 3 kontor och ett lager, på vinden, där det under sommarmånaderna var som Saharaöknen :) Men tack vare den entusiasm vi lade ner, tog vi det som en utmaning, att början är svår och så vi gav inte upp trots värmen eller det lilla utrymmet. Och så här såg det ut på vårt kontor på bilden nedan.
Så här såg den första versionen av COOL-MANIA-webbplatsen ut
Vi klarade det och trots de svårare förhållandena och mindre utrymmet har vi skapat den första versionen av e-butiken från 2010 där vi egentligen bara hade ett fåtal produkter, vi startade beställningssystemet och frakten av varor. Fram till dess fungerade vår hemsida bara för 3 språkmutationer. Trots det var det mycket arbete, främst för att fånga alla "flugor eller buggar" som vi kallar det, som kan uppstå under det dagliga arbetet på e-butiken, för att driva beställningssystemet, frakt, lagerpåfyllning och ekonomi och faktureringsskyldighet. Vi lärde oss allt när vi körde e-butiken :)

ÅR 2011
För att få medvetenhet och synlighet av vår e-butik och få uppmärksamhet av nya kunder, satte vi oss som mål att besöka lokala musikfestivaler, såsom BEEFREE 2011, DOWNLOAD festival ZV, etc. - där vi presenterade våra produkter för unga människor. . Vi lyckades samla in första, mycket viktiga kontakter och få feedback från kunder, och även utifrån detta utökade vi vårt segment av erbjudna produkter, som till en början endast bestod av LED-produkter, såsom ljusa T-shirts, ljusbälten , festprodukter och annat.
ÅR 2012
I år 2012 fokuserade vi främst på att utöka sortimentet från cirka 100 produkter till cirka 300 produkter, även om vi fick begränsa oss i små lagerutrymmen på cirka 60 m2. Detta var ganska svårt, eftersom nya och nya lådor med varor kom nästan dagligen och vi hade knappt någonstans att flytta. Vi var tvungna att hitta något slags system eftersom lådorna och varorna nästan knuffade ut oss från kontoret, men vi gjorde allt med kärlek och hade ändå kul :)

ÅR 2013
Tiden kom när vi visste att vi måste gå vidare och hitta nya partnerskap, nya produkter och vi bestämde oss för att besöka elektronikmässor i Hong Kong. Utställningar var en stor fördel för oss, de hjälpte oss att orientera oss i näringslivets stora värld. Det var ett tillfälle att få nya kontakter för affärspartners och vi fick ännu större överblick i nya innovativa produkter, trender och vad som är "IN" och vad vi kunde börja sälja på vår hemsida. Och efter att ha samlat in kontakter och information om leverantörer började vi lansera andra typer av vårt produktsortiment, som kameror, spionsaker, eller olika intressanta prylar eller måste-ha saker.
Vår VD Mário på den stora mässan i Hong Kong

ÅR 2014-2015
Under dessa år 2014 - 2015 beslutade vi att certifiera med kvalitetsledningssystemet ISO 9001. För att få våra kunders förtroende ännu mer beslutade vi oss för att implementera kvalitetsledningssystemet ISO 9001 och kartlägga alla processer från att ta emot beställningar till att skicka varor, förfarandet för reklamationer etc. Alla processer i vårt företag övervakas noggrant och har sina egna exakta procedurer för att lösa dem. Det är definitivt ett steg för att öka konkurrenskraften och trovärdigheten för vårt företag även på den internationella scenen.
ÅR 2016-2018
Åren 2016 - 2018 var avgörande avgörande år för oss när det gäller att skapa en helt ny Cool-mania-webbplats, lägga till många funktioner och utöka språkversionerna till 20 (för närvarande har vi upp till 38). Vi fokuserade också på att lägga till nya produkter, av vilka vi redan hade cirka 2000 vid den tiden (för närvarande mer än 5000). Nya produkter från olika kategorier såsom automoto-sektionen där vi har fått samarbete med högkvalitativa leverantörer av kameror och backsystem. Kategorin spionprodukter, prylar, måste-ha och även festartiklar har också utökats. Vi lade till en ny skönhets- och utomhuskategori, som omedelbart hittade sina fans.

ÅR 2019
2019 var ett nyckelår för oss när det gäller inflyttning i nya lokaler. Vi kom till det stadiet att vi inte längre hade någon plats att lagra varor från våra leverantörer och det var bokstavligen nödvändigt att flytta till nya, egna lokaler. Inte bara vårt produktsortiment har växt, utan även vårt team på 8 coola galningar :) Så vi fick leta efter större lokaler. Och så gick vi för att se det nya lagret med kontor och packrum, där vi kunde tänka oss vår framtida verksamhet och vi lyckades:) Bedöm ju själv.
Ursprungligt förslag - visualisering av showroom
Till en början var det bara en tom plats men med stora möjligheter till drift och eftersom vi tillbringar mycket tid på jobbet fick vi också fundera på hur vi skulle anpassa och harmonisera driften av e-butiken med förutsättningarna för bekvämligheten av personerna som arbetar där, samt kunderna som kommer för att se och köpa varorna personligen. Och så förberedde vi en första visualisering av hur arbetsytor, lager, kontor, sociala lokaler, kök och showroom kommer att se ut, som inte bara kommer att fungera som entréyta för kunderna, utan också som en presentation av våra produkter. Så vi hade en vision och förberedelserna för återuppbyggnaden kunde börja.
Och vi började bygga om...
Först började de inre utrymmena, skiljeväggarna till kontor, utställningslokaler, lager etc. att renoveras. Samtidigt fick vi ta itu med installation av elektriska ledningar, luftkonditionering, återhämtning, kakel, trottoarer, sanitära anläggningar etc. Senare var det dags att förbereda lagerutrymmena, stapla hyllor för varorna i två våningar. Dessutom inreddes kontor från kontorsbord och stolar, via datorer, skrivare, telefoner, kontorsmaterial upp till pennor på borden :)
Vi glömde inte reklam för lokalerna...
Och allt detta skedde samtidigt som den dagliga funktionen av e-butiken i de gamla lokalerna bibehölls, eftersom vi var tvungna att upprätthålla ett smidigt flöde av beställningar och leveranser av varor till våra kunder. Vi kunde inte missa modifieringen av utomhusutrymmena, klistringen av reklamfolie så att folk kunde hitta oss på den nya adressen :)

Och slutligen flyttar företaget och lager till nya lokaler
Och det var totalt kaos, eftersom driften av e-butiken i nya lokaler måste anpassas till flytt (under den mest hektiska julsäsongen) och samtidigt transport av tusentals varor och sortering och förvaring av varor på hyllorna var tvungna att samordnas, och allt detta tillsammans med den normala driften av e-butiken och bearbetning av beställningar, det som verkade omöjligt, men vi klarade också detta :)





Vi gjorde det! Företaget har flyttat, det stora firandet och låt oss köra det :)
ÅR 2020 - fram till idag
Och så här ser vårt företag ut idag när du besöker oss:) Vi klarade det trots en mycket svår period när de dåliga tiderna med Covid-19 kom 2020, vilket tvingade vårt företag att lägga ner i några veckor och det var verkligen märkt av antalet totala beställningar.
Vi kämpade som alla andra, hoppades på en bättre morgondag och försökte hela tiden gå framåt och ge dig nya och nya produkter och förbättringar för dig.